Karazhan Rehberi (Tank olcaklar mutlaka okusun!!!)

Aşağa gitmek

Karazhan Rehberi (Tank olcaklar mutlaka okusun!!!)

Mesaj  Basibozuk Bir Salı Şub. 19, 2008 2:10 pm

Attumen the Huntsman

Attumen the Huntsman, Atı midnight ile birlikte gelen Karazhan daki ilk bossdur. ( Zul Gurub'un çılgın trollu Mandokir'i andırıyor..
Ayrıca boss'a giderken kestiğiniz trash mobların 25 dakikalık bir respawn süresi var. Boss'la çarpışırken bu süre aşılırsa respawn olan moblar boss savaşına girerek wipe'a neden olacaklardır.

-Level: Boss
-Location: Karazhan
-Type: Undead
-Health: 350.000 ~

Boss savaşı 2 phase'den oluşmakta..

Phase I :

Attumen:

Tank üzerinde ortalama melee vuruşu 1600-2500 arasında olan bossun bu damage'ı cloth üzerinde 8000 gibi rakamlara ulaştıgından aggro kontrolünün önemli oldugu bosstur. ( aggronun bir defa kaçması muhtemelen wipe ile sonuçlanacakdır ) Ayrıca boss disarm edilebiliyor
Boss'un belirli aralıklarla yaptıgı "Shadow Cleave" adlı saldırı 4000 dolaylarında damage yaptıgından melee dps'in kendini sürekli %50hp üzerinde tutması gerekli. Ayrıca boss tüm raide attıgı curse ile melee ve ranged atackların hit oranını %50 oranında azaltıyor mage ve druidler tarafından seri bir şekilde bu curse kaldırılmalıdır. Tank bossu raidden uzak bir yerde tanklarken off tank bossun bineği olan Midnight'ı alacak ve kontrollü bir şekilde Midnight'a dps verilmeye başlanacak. Midnight %25 e geldiğinde phase 2 başlamış olacak.. ( Midnight'ın melee damage'ı plate üzerinde yaklaşık 2000 )

Phase II:

Midnight %25 e geldiğinde Attumen mountuna binecek ve boss'un tüm aggro'su sıfırlanacak ( biz atla uğraşırken tankımız aggro yaratmıştır deyip abanmak yok Ayrıca 2. fazda boss random charge atmaya başlayacak bu sebeple tüm raid birbirini kucaklayacak ve charge tehlikesinden dolayı herkes hp'sini yüksek tutacak. Boss 2.phase'de yine shadow cleave atmaya devam edecek. Ayrıca charge yiyen player'ın Knockdown ( mutlaka oyunda karsılasmısınızdır hani bazı mobların sizi yere yıkarak castinizi bozması gibi ) olmasına neden oluyor.
Sonuç olarak aggoya dikkat ederek Attumen'e dps yaparak savaşı tamamlayacağız..


Moroes

Moroes, Karazhanın 2. bossu olan tam anlamıyla sinir bozucu bir Undead Rogue. Tanklık için warriorlarda minimum 490 Defence önerilen bir boss..

Level: Boss
Location: Karazhan
Type: Undead
Health: 378.000 ~

Yetenekleri:

Melee Vuruş: Tank üzerinde vuruş aralığı 1600 - 2500 aralığındadır.
Vanish: Bildiğimiz Vanish, aggro üzerinde herhangi bir değişiklik yaratmıyor.
Garrote: Moroes Vanish özelliğini kullandıktan sonra, raiddeki random bir oyuncuya Garrote vuruşu yapar ve aggro listesinde kim öndeyse tekrar ona koşar. Moroes'un garrotesi her roguen sahip olmak istedigi türden hasar veriyor. Garrote'den etkilenen oyuncu 3 saniyede 1000 damage alıyor ve bu garrote üzerinde tam 5 dakika kalıyor. ( toplamda 100.000 hasar veriyor ) Paladinin Divine Shieldi, mage'in ice block'u bunu silebiliyor, hiçbir şekilde dispell vs edilemiyor ayrıca paladinin " Blessing of Protection " yeteneği de garrote'yi silebiliyor (Son patch'e kadar "Luffa" adlı trinket bu kanama efektini siliyordu ancak gelen patch ile trinket nerflendi ve level 60 üzeri moblarda çalışmamakta!!!)
Blind: Aggro listesinde 2. sırada olan targetı kör eden bir yetenek. Dispell edilebiliyor
Gouge: Tank üzerinde kullandıktan sonra aggro listesinde 2. sırada olan targeta saldırıyor. Anlaşılacağı üzere aggro kontrolü yine çok önemli. KTM'de MT ve Off Tank'ı kimse geçmemeli, ilk kural bu.

Moroes'in Addleri:

Moroes'in yanında 4 adet Undead addle geliyor. Gelebilecek addler:

Baron Rafe Dreuger // Retribution Paladin Health: 68k
Baroness Dorothea Milstipe // Shadow Priest Health: 66k
Lady Catriona Von'Indi // Holy Priest Health: 66k
Lady Keira Berrybuck // Holy Paladin Health: 68k
Lord Crispin Ference // Protection Warrior Health: 83.4k
Lord Robin Daris // Mortal Strike Warrior Health: 84k

Kendisi yetmezmiş gibi her resette bu addlerden 4'ü yanında olacak Moroes'in...

Strateji:
Öncelikle raidimizde bu addleri crowd control edebilen classlara targetları verilerek onları tüm fight boyunca savaş dışında tutmaları çok önemli. Priestler shackle ve hunterlar freezing trap ile bu işi halledebilirler. Eğer boşta kalan add olursa öncelikle onlar kesilecek. ( addlerin arasında holy priest varsa ve yeterli crowd kontrol yoksa ilk olarak holy priest indirilmesi yararlıdır, 2-3 saniye boşta kalması bile Moroes'e heal atması demektir )

Moroes ile yüzleşirken iki tank kullanılacak. Main tank bossu ve kontrol edilemeyen addleri alıcak ve raid hızlıca add'i kesecek. Off tank ise, main tankın arkasında en yüksek threat sahibi olmalı çünkü gouge'dan sonra aggro ona dönmeli. Ayrıca off tank blind'dan etkilendiğinde çok hızlı bir biçimde dispell edilmeli. Çünkü Moroes off tank'a blind atıp main tanka gouge vurmayı çok seviyor ve bu durum sizi wipe'a ---ürüyor.

Bu fight süresince addlerin crowd controlü çok önemli 2-3 saniye shackle / trap dışı kalan bir target cloth userları dograyabilir. Ayrıca Paladin ya da priest addler diğer targetların shackllarını temizleyebiliyor dikkat! bu yüzden shackle önceliği bu class addlerde. Moroes öldükten sonra addler gitmiyor, onlarında kesilmesi gerekecek..

Kısacası crowd control'un ve aggronun çok önemli oldugu bir fight, biraz pratikle rahatlıkla alacağımıza eminim.


Maiden of Virtue

Yetenekleri:

Holy Fire: 3000-3200 instant hasar verip , 2 saniyede 1750 fire damage verir 12 saniyeliğine ( dispell edilebilir bu dot ). Boss bu yeteneğini kendisine melee range'de olmayan en yakın oyuncuda kullanır her zaman.

Holy Wrath: AoE chain, Zul Gurub'da Venoxis adlı yılan bossdan bu özelliği hatırlarsınız. Ne kadar çok kişiye vurursa verdiği hasar o kadar artıyor ve öldürdüğü player da tabi..

Repentance: Retribution Paladinlerin sinir bozucu skill'i bu bossda da var. Tüm raid'e aynı anda atıyor ve aldıgınız damage ile sona eriyor. Toplam 10 saniye sürmekte ve beraberinde 2000 dmg vermekte.
Consecration: 12 yard'a vurdugu aoe damage. 3 saniyede bir 240-360 damage tickler, 12 saniye üzerinizde kalır aylıca silence etkisi vardır!

Strateji:

Main tankımız boss'u bulunduğu platform üzerinde tanklayacak. Bossun kullandığı repeteance melee'nin üzerinde hemen bozulacaktır concecration sebebiyle. Boss'un Holy wrath zinciri ne kadar çok kişiye vurursa o kadar güçleneceği için melee olarak 3 kişiden fazlası tavsiye edilmemekde boss'a karşı.

Yine Holy Wrath'dan etkilenmemek için tüm casterlar maksimum mesafeden oynayacak ve raid olabildiğince dağınık duracak.

Boss repeteance özelliğini yaklaşık olarak 30 saniyede bir kullanmakta. Ayrıca bu özelliği kullanmadan önce enemy cast bar ile farkına varabiliriz. Boss'un repetance özelliğini kullanacağını anlayınca tankımızı full health'e çıkarıp shieldlamak yeterli olacaktır 10 saniyeliğine.

Melee Dps üzerinde mage'ler Dampen Magic buffunu kullanabilir böylece Consecration hasarı büyük ölçüde azalacaktır.

Bu fight boyunca dikkat edilmesi gereken en önemli özellik Holy Fire.. Boss bunu kendisine melee range'de olmayan fakat en yakın target üzerinde kullanacaktır. Bu durumu çözmek için boss'a melee range'de olmayan bir warrior verilir ve sürekli spell reflect özelliğini kullanarak holy fire Maiden'a iade edilir

Repeteance ve Holy Fire olayı çözüldükten sonra pek bir olayı olmayan, tank tut raid vur boss ..


Opera Event

Opera odasına geldiğimizde sahnenin yanında duran NPC (Barnes the Stage Manager) ile konuşarak event'i başlatıyoruz. Bizi bu aşamada 3 olasılıktan biri bekliyor.Bunlar:

Wizard of Oz Event
The Big Bad Wolf
Romulo&Julianne


Wizard of Oz Event:

Wizard of Oz olarak adlandırılan event'da tam olarak 6 bossla çarpışacağız. Bunlar; Dorothee, Strawman, Roar, Tinhead, Tito, ve The Crone

Bunların hepsiyle aynı anda çarpışmıyoruz. Dışardan bakıldığında karışık ve zor bir savaş olarak gözükse de her class üstüne düşeni yapıp, panik yapmazsa oldukça basit bir encounter.

Yetenekleri:

Dorothee:Bu human arkadaş hiçbir şekilde tanklanamıyor. Random olarak raide water bolt cast ediyor ve bunların hasarı 2000-2500 arasında. Ayrıca savaşın ortasında Tito'yu summon ediyor. Tito'yu kendisinden önce öldürürsek, enrage'e girerek water boltları coşuyor

Strawman:Oldukça yüksek armor değerine ve sağlam hasara sahip bu boss aldığı fire hasarı ile 6 saniye zihni karışır, hiçbir şey yapamaz hale gelir. Ayrıca annoying yipping yeteneği ile 2 saniye silence eder

Tinhead:Strawman gibi yüksek armor değerine ve okkalı vuruşlara sahip. Cleave saldırısı ile 5 yard etrafındaki oyunculara hasar verir. Bu mekanik boss aldığı her frost büyüsü ile bir debuff alır. Debuff, hareket hızını %10 oranında düşürüp, sekiz defaya kadar birikebilir.

Roar:Bu arkadaş oldukça seri ve sağlam vuruşlara sahip olup kullandıgı debuff ile targetının armorunu 5.000 değerinde azaltır. Ancak kendisi Fear'dan etkilenmektedir.

Tito:Tito, savaşın ortasında Dorothee tarafından summon edilmektedir. Savaşa dahil olur olmaz healarların üzerinde doğru koşacaktır. Cloth userlar üzerinde 1500 dolaylarında hasar bırakmaktadır.

The Crone:Bu 5 mob'u indirdikten sonra The Crone spawn olacak. Eğer şansınız varsa spawn'dan önce combattan çıkarsınız ve mana&hp doldurabilirsiniz. The Crone'un 2 adet yeteneği vardır. İlk olarak etrafından yaydıgı Tornada çarptıgı oyuncuyu havalandırır ve düşme hasarı verir. Diğer saldırısı ise chain lightiningdir. 5 oyuncuyu aynı anda etkiliyebilen bu büyünün hasarı 2700-3200 arasındadır.

Strateji:

Bu savaşta başarılı olmanın ön önemli koşulu herkesin kendi işine konsentre olup, sakin olmasıdır. NPC ile konuştuktan sonra moblar sahnede belirecekler. Mobların hepsi aynı anda savaşa katılmıyorlar. Dorothee'den başlayarak sırasıyla Roar, Strawman, ve Tinhead savaşa 2-3 saniye arayla dahil oluyorlar.

Dorothee tanklanamaz olduğundan ve random water boltları sağlam vurduğundan raid'in öncelikli hedefi olacaktır. Zaten kendisi az hp ve armor değerlerine sahip olduğundan indirmeniz hızlı olacaktır.

Roar savaş başlangıcından itibaren bir warlock tarafından fear lock'a alınabilir. Dikkat edilmesi gereken nokta; Roar fearda iken line of sight'dan çıkması ve fear etkisinden kurtuldugunda kontrolden çıkması. Fear lock yapan oyuncu buna dikkat etmeli ve Dorothee indirildiğinde raid'in ikinci hedefi olmalı zira sağlam ve hızlı vuran bir boss.

Strawman bir fire mage tarafından rahatlıkla kitelanabilir. Aldıgı fire büyüsü ile 6 saniye süresince zihni karışan bu yaratık kimseye zarar veremez. Roar aşıldıktan sonra raid'in üçüncü hedefi için idealdir.

Tinhead savaşa dahil olur olmaz bir warrior tarafından karşılanmalı. Üzerinde bir frost mage 3-4 stack debuff yapıp hareket hızını düşürdükten sonra tankınız aggroyu mage'e gönül rahatlığı ile bırakabilir. Aksi taktirde tek debuffla kitelamak imkansızdır. Üzerinde %80 yavaşlatma etkisiyle bir mage için kitelaması çok kolaydır. Strawman'dan sonra raid'in hedefidir.

Tito savaşın başında bizimle olmayan, sonradan Dorothee tarafından çağırılan bir mobdur. Dorothee indirildikten sonra kolayca indirilebilir. Kendisinin armor ve hp değerleri çok düşüktür zaten. Eğere Dorothee'den önce Tito'yu öldürürseniz, Dorothee enrage'e girecektir.

Tüm moblar öldükten sonra 1-2 saniyeliğine combat'dan çıkacaksınız. Bu esnada hemen hp&mana doldurun. The Crone spawn olduğunda, etrafından tornadolar çıkaracak. Bu tornadolar sizi havaya fırlatıp düşüş hasarı verir ancak önemli olan cast'nizi interrupt etmesi ki bu healar classların canını oldukça sıkabilir. Ayrıca boss chain lightining özelliği 5 kişiye kadar vurabildiğinden herkes birbirinden olabildiğince ayrı duracak. Aggroya da dikkat ederek The Crone'a dps yapılacak. Onun da direnmesi çok sürmeyecektir.



The Big Bad Wolf:

Opera event'da karşılaşacağımız ikinci olasılık The Big Bad Wolf'dur.

Yetenekleri:

Terrifiying Howl: Etrafındaki oyuncuları 3 saniye sürecek fear'a sokar.
Little Red Riding Hood: Boss, belirli aralıklar ile raiddeki random bir oyuncuyu Little Red Riding Hood adlı mark ile işaretler. Mark'ı alan oyuncunun armor ve resistance değerleri sıfırlandığı yetmezmiş gibi bossun da ilgisini çeker!

Strateji:

Bu savaşda tüm ranged classlar bir noktada toplanmalı. Ayrıca savaş boyunca tankımızı fear etkisinden korumak önemli. Alliance iseniz Fear ward işinizi görmeye yetecektir. Böyle bir şansınız yoksa tremor totem yerden eksik edilmemeli. Zaten bossun verdiği hasar çok yüksek değil.

Marklanan oyuncu gruptan ayrılarak sahnenin çevresine koşmalıdır. Mark'ı alan oyuncuya Power Word: Shield, Earth Shield ve over heal atılarak destek yapılması şart. Ayrıca bir warrior "Intervene" yeteneği ile bossun ilgisini çekmeye çalışmalı. Vanish ya da Feign Death mark'ı silmese de bossun size olan ilgisini kaldıracaktır.


Romulo&Julianne:

Opera eventında karşılaşacağımız son ihtimal Romulo ve Julianne ikilisidir. Savaş üç fazdan oluşmakta. İlk fazda Julianne ile, ikinci fazda Romulo ile teke tek karşılaşıyoruz. Yenilen pehlivan güreşe doymaz atasözünü bu bosslar da benimsemiş olacaklar ki son fazda ikisi birden geliyorlar..!

Phase I- Julianne:

Julianne Yetenekleri:

Eternal Affection: 2 saniyede cast ettiği bu büyü ile kendini %25-%40 oranında heal eder.
Powerful Attraction: 45 yard yakınındaki random bir oyuncuya 6 saniye süren bir stun atar.
Blinding Passion: 2 saniyede cast ettiği bu büyü ile random bir oyuncuya instant 2.000 holy hasarı veriri, yanında 4000 dot bırakır (saniyede 1 tick 1.000 hasar).
Devotion: Kullandıgı bu magic buff ile verdiği holy hasarı %50 artarken cast etme süresi %50 azalır.

Julianne üzerinde kesinlikle Detect Magic bulundurulmalı. Böylece devotion kullanır kullanmaz bir mage tarafından spellsteal ya da warlock'un felhunterı ile devour magic edilmelidir. Julianne'nin her türlü cast'i interrupt edilebilmektedir. Ancak bu yeteneklerinizi heal cast etmeye başladıgında kullanmak için saklamanız faydanıza olacaktır.

Phase II- Romulo:

Julianne'yi alt ettikten sonra sahneye Romulo çıkacak.

Romulo'nun Yetenekleri:

Backward Lunge: Arkasında olan oyuncuya 3500 dolaylarında hasar verir.
Deadly Swathe: Önünde duran oyunculara 4.000-6.000 aralığında hasar veren cleave benzeri yetenek.
Poisoned Thrust: Main tank üzerine attığı bu poison ile tüm statlarını %10 oranında düşürür. 8 defaya kadar birikebilir. Hızlı şekilde kaldırılmalıdır.
Daring: Verdiği fiziksel hasarı ve atak hızını %50 arttıran bir magic.

Aynı Julianne'de olduğu gibi Romulo üzerinde de detect magic eksik edilmemelidir. Daring kullanır kullanmaz spellsteal yada devour magic ile bu silinmelidir. Romulo'nun cleave yeteneği nedeniyle main tank'dan başla kimse önünde durmamalıdır. Melee dps için Romulonun arkası gayet uygun. Backward Lunge hasarı alan oyuncu geri çekilip kendine bandaj atmayı unutmamalı. Kontrollü dps ile indirilecek.

Phase III- Romulo&Julianne:

Romuloyu da indirdikten sonra bu sefer ikisi de aynı anda saldırıcak. İlk fazlardaki yeteneklerini aynen kullanmaya devam edeceklerdir. Bu aşamada raid'i ikiye bölmede yarar var. Çünkü birisini öldürdüğünüzde diğeri için 10 saniyeniz var aksi taktirde ressurect olarak wipe edecektir raid'i. Melee dps Julianne, ranged dps Romulo üzerinde olması faydanıza olacaktır. Bu aşamada Julianne'nin heal cast etmesine asla izin vermemelisiniz. İki bossun da HP oranlarına dengeli olarak indirerek, aynı anda öldüreceksiniz.
avatar
Basibozuk
Honored
Honored

Mesaj Sayısı : 33
Yaş : 31
Class : Warrior
Talent : Protection
Irk : Tauren
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 09/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Karazhan Rehberi (Tank olcaklar mutlaka okusun!!!)

Mesaj  Basibozuk Bir Salı Şub. 19, 2008 2:15 pm

The Curator

The Curator, Karazhanın Menagerie bölgesinde bulunan "Arcane Guardian" bir bosstur. Sahip olduğu HP 200.000 dolaylarındadır.
Kendisi taunta immunedir!!

Yetenekleri:

Melee Hasar: The Curator'un iyi donanımlı bir tank üzerindeki hasarı 3.000 dolaylarındadır.
Summon Astral Flares: Boss yaklaşık olarak her 10 saniyede bir Astral Flare adlı addleri summonlar. Bu addlerin HP'leri 11.000-13.000 aralığında olup boss'un kendisi gibi taunt'a immunedir. Astal Flarelar kendisine 10 yard yakınlıkta olan oyunculara chain lightinig atar ve 3 oyuncuya kadar vurur. Hasarın ortalaması 700 dolaylarındadır.
Evocation: Boss'un manası bittiğinde magelerden tanıdık olduğumuz evocation yeteneğini cast etmeye başlar. Bu aşamada boss kimseye hasar vermez, add summonlamaz ve aldığı hasar %200 oranında artar. Evocation sona erdiğinde boss %100 mana oranına sahip olur.
Hateful Bolt: Boss o anda en yüksek HP değerine sahip olan ama aggro değerinde en üstte olmayan (Main tankımız yani) oyuncuya 4.000-5.500 aralığında hasar veren Hateful Bolt fırlatır.
Berserk: Çarpışmada 12 dakika aşıldığında wipe olmanız an meselesi.
Enrage: Curator'un hp'si %15 oranına geldiğinde enrage'e girecek. Bu fazda add summonlaması duracak. Hatefull bolt ve melee saldırıları oldukça yükselecek.
Ayrıca boss arcane damage'a immune.

Strateji:

Öncelikle chain lightiningden minimum hasarla çıkmak için raid üyeleri birbirinden ayrı duracak. Öte yandan boss üzerinde sürekli dps yapacak bir rogue ya da dps warrior bırakmak faydanıza olacaktır. Bu sayede hateful boltların hedefi o oyuncu olacaktır. (rogue cos yeteneği ile hateful boltlarla rahatça baş edebilir)

Boss'un summon ettiği Astral Flare adlı addler hemen indirilmeli, aynı anda 2 add olmamalı kısaca. Boss, manası bittiğinde evocation cast etmeye başlayacak ve 20 saniye süren bu cast sırasında aldığı hasar artacak. Evocation sırasında healer classlar dahil herkes hasar verecek. Hatta priestler'in shadowfiend'i savaşın evocation aşamasında kullanması oldukça yarar sağlayacaktır. Hem normalden daha fazla hasar verecekler hem de mananınızı restore edeceksiniz.

Boss %15'e geldiğinde enrage moda girecek. Bu aşamadan sonra elinizde ne var ne yok boss'a göndererek indirmeniz gerekli.


Terestian Illhoof

Yetenekleri:

Terestian yanında elite imp ile gelen bir satyr boss. Terestian'ın melee hasarı oldukça sağlam, imp'nin cloth üzerinde hasarı 2.000 dolaylarında. Terestiandan önce elite imp'i indirdiğiniz taktirde Terestian "Broken Pact" kazanacak ve bu buff ile verdiği hasar %25 oranında artış gösterecek.

Summon Imp: Boss belirli aralıkla elite olmayan imp summonlamaktadır. Bu implerin hpsi 5k olup 250-500 aralığında Fireball atar.
Sacrifice: Terestian belirli aralıklarla random bir oyuncuyu odanın merkezindeki altara summonlar. Summonlanan oyuncu paralayze olur, demonların chain hasarına maruz kalırsınız. Her tick'de 1.500 hasar alırsınız ve saniyede 2-3 tick almanız çok rahat. Ayrıca bu Terestian' heallar. Dark Chainler acilen indirilmeli ayrıca Sacrifice edilen oyuncu heal edilmeli. Chainler'in HP'si 12.000 dolaylarında.
Amplify Flames: Terestian'ın elite imp'nin attığı bu debuff ile aldığınız fire hasarı 500 arttırır bu da summon olan implerin fireball yeteneğinin can sıkıcı olmasına sebebiyet verir. Bu yüzden Terestian'ın elite imp'i Kil'Rek off tank tarafından tanklanarak hızlıca kesilecek. Bu aşamada boss Broken Pact kazanacak ve 30 saniye sürecek. Broken Pact sona erdiğinde Kil'Rek tekrar spawn olacak!
Berserk: Çarpışmada 10 dakikalık zaman aşıldığında Terestian berserk'e girecek. Her 2-3 saniyede tüm raid'e 7.000 vuran shadowbolt volleys cast etmeye başlayacak. Bir başka deyişle raid'i wipe edecek.

Strateji:

Bu çarpışmada 2 tank kullanacağız. Main tankımız bossu alırken off tank bossun elite impini alacak. Seri bir şekilde elite imp Kil'Rek'i kesicez. Daha sonrasında iki tarafta bulunan portaldan elite olmayan impler summon olmaya başlayacak. Bu addler warlocklar tarafından tanklanabilir (warlock'un üzerine dampen magic iyi olur ve nether protection varsa tadından yenmez). Tanklayan warlock Terestian üzerinde sürekli Seed of Corruption cast ederek implerele baş edebilir.

Sacrifice olan oyuncu kesinlikle ölmemeli ve warlock dışında herkes tüm gücüyle chainlere abanmalı ve sacrifice'a maruz kalan oyuncu kesinlikle heal ile desteklenmelidir. Mage'in Ice Block'u ya da paladinin divine shield'i sacrifice'ı kırmaktadır. Kil'Rek her spawn oluşunda off tank hemen ilgisini çekip indirilmelidir. Chainlerden sonra Kil'Rek'e dönülmesi uygundur. Görüldüğü üzere oldukça zor ve karışık bir savaş bizi bekliyor. Sacrifice'a dikkat edip boş zamanda Terestian'a dps vererek savaşı tamamlıyoruz. Tabii ki 10 dakikalık zaman dilimini aşmadan.


Shade of Aran

Medivh'in babası olan Nielas Aran'ın ruhu oğlunun kulesinde Karazhan boss'u olarak bizi karşılıyor. Bu güçlü mage'in ruhunun bu kulede nasıl tutsak edildiği ise bir bilinmez.

Yetenekleri:

Frostbolt: 3 saniyede cast eder, 4.400 hasar verir.
Fireball: 3 saniyede cast eder, 4.400 hasar verir.
Arcane Missiles: 5 saniye boyunca channeling eder, her saniyede 1.500 hasar verir ve castinizde interrupta neden olur.
Chains of Ice: 10 saniye boyunca sizi yere bağlar, dispell edilebilir.
Slow: Hareket hızınızı ve melee saldırı hızınızı 10 saniyeliğine düşürür, dispell edilebilir.
Conflagration: 10 saniye sürecek dot sonucu 8.000 hasar alırsınız, yanınızdaki oyuncuya az da olsa hasar sıçratır. Ayrıca bu saldırıya maruz kalan oyuncu hiç bir büyü ya da yeteneğini kullanamamaktadır.

Özel Yetenekleri:

Counterspell: 10 yard etrafındaki oyunculara AoE Silence etkisi verir, çok sık kullanır.
Blizzard: Saniyede 1700 hasar veren alan vuruşu. Oldukça geniş bir alana etkir. Sürekli hareket halinde olarak blizzard'dan kaçmanız gerekli.
Flame Wreath: Aran, kendisine yakın olan 3 oyuncu üzerinde (kimse yoksa etrafında kullanmaz bu yeteneğini) kullanır. Flame Wreath casti tamamlandığında ortaya 15 saniye boyunca hareket edecek alev çemberi çıkar. Çembere bir oyuncu girdiğinde tüm odadakilere 3.000-4.000 aralığında hasar verir.
Magnetic Pull&Super Arcane Explosion: Odadaki herkesi ortaya çekerek, slow efektini kullanır. Hemen arkasından yaklaşık 10 saniye sürecek Super Arcane Explosion büyüsünü cast etmeye başlayacak. Patlamaya maruz kalırsanız 12.000 gibi uçuk bir hasar alacaksınız. Ayrıca büyünün hasar verdiği alan 30 yard (oda toplamda 35 yardlık bir genişliğie sahip).
Water Elementals: Aran %40 HP'ye geldiğinde 4 adet water elemantal summon edecek. Bu elementalların yaklaşık olarak HP'leri 30.000 ve water boltları 1k-2k arasında hasar vermekte. 90 saniye süresinde elementaller yok olur.
Enrage: Eğer Aran manasını tüketirse tüm raide alan Polymorph atıcak ve su içmeye başlayacak. Manasını doldurduktan sonra tüm raide AoE Pyroblast cast edecek. Bu pyroblastların vereceği hasar 7.000-7.500 arasında.

Strateji:

Görüldüğü üzere Aran oldukça geniş ve güçlü yeteneklere sahip. Kendisi tanklanamaz olduğundan savaş boyunca full dps yapılacak. Her an üzerinde dot vs bulundurulmalı, savaşta kilit nokta olabildiğince çabuk indirilmesi gerektiği (enrage olmadan). Aran'ın normal yetenekleri interrupt edilebilir. Mesela fireball castini counterspell'le bozdugunuzda Aran 10 saniye boyunca Fireball yeteneğini kullanamaz hale gelir. Ancak özel yetenekleri hiçbir şekilde interrupt edilemez.

Savaş boyunca healerlar Aranın hedef aldığı oyuncuyu çok seri bir şekilde heal etmeliler. Yaşanacak bir oyuncu kaybı bile işleri çok zorlaştıracaktır. Aran sizi merkeze çekip AE cast etmeye başladığında alandan hemen çıkmaya çalışın.

Mana kullanıcıları Aran'a yaklaşmamalıdırlar. Aksi taktirde boss'un counterspell büyüsüne maruz kalacaksınız. Blizzard'a yakalanmamak da diğer önemli bir konu.

Aran'ın summonladığı water elemantaller banish edilebiliyor ya da fear. Elementalları kolayca fear lock'da tutabilirsiniz (90 saniye sonra kaybolacaklar zaten).


Chess Event

Karazhanda bizi bekleyen bir diğer event, Medivh'e karşı oynayacağımız satranç. Oyunu başlatmak için kendi bağlı olduğunuz faction'un şah taşı ile konuşarak oyunu başlatıyoruz. Raidde bulunan her oyuncu satranç tahtasındaki taşları kontrol edebilir ve her taşın kendine has özellikleri mevcut.Amacımız; rakip faction'un şahını bizim ki ölmeden yıkmak..

Taşları yönetmek ve kullanılan her skill'de 5 saniyelik bir cooldown var. Şimdi hangi taş hangi kurala göre ilerler ve yetenekleri nedir bakalım:

King: Yüksek HP ve hasar verme gücüne sahiptir.

Frontal Cleave: Önündeki 3 taşa 4.000 hasar veren yetenek

Heroism: Çevresindeki tüm taşlarımızın verdiği hasarı %50 arttıran bir buff.

King, birer kare ilerler ve range'i bir karedir. Unutmayın; ilk kimin kralı ölürse oyunu kaybeder.

Queen: Orta oranda HP ve yüksek hasar kapasitesine sahiptir. Bulunduğu paralel sıradaki (4 sıra range'i vardır) rakip taşa 4.000 hasar verir (5 saniye cooldown). Diğer saldırısı ile de aynı rangedeki rakibe 6.000 hasar verir ancak 15 saniyelik bir cooldown'u vardır bu yeteneğin. 4 sıra birden hareket eder ya da 45 derecelik açı ile 3 sıra ilerler.

Priest: Düşük HP ve hasar veren, ana özelliği kendi taşlarımızı heal etmek olan kozumuz. İlk yeteneği ile satraç tahtasının yarısı uzaklığa kadar olan mesafede bulunan taşımızı 6000 heal eder (10 saniye cooldown). Diğer bir özelliği ile, önünde bulunan 3 taşımızı aynı anda 2000'er heal eder (5 saniye cooldown). Aynı şah gibi birer kare ilerler.

Knight: Normal oranda HP ve düşük hasar verebilen taşımız. İlk yeteneği ile önünde bulunan rakip taşa 3000 hasar verir (5 saniye cooldown). Diğer yeteneği ile önündeki taşlarımızın aldığı hasarı %50 düşüren bir bufftır. İki kare ileri ya da bir kare çapraz şeklinde hareket etmektedir.

Tower: Düşük HP ve orta derecede hasar veren taşımız. İlk saldırısı ile önüdeki sırada bulunan rakip taşlara 3000 hasar verir (5 saniye cooldown). Diğer yeteneği ile kendisinin aldığı hasarı %50 düşürür. Birer kare şeklinde ilerler. Doğru kullanıldığında oyundaki kilit taşlarınızdan birisi olacaktır.

Pawn: Düşük HP ve düşük hasar verme kapasitesine sahip olan taşımızdır. İlk saldırısı ile önündeki rakibe 1000 hasar verir (5 saniye cooldown). Diğer bir yeteneği ile, kendisine gelecek hasarın 500'ünü karşılayacak bir kalkandır.

Bu karşılaşmada zafere ulaşmak için öncelikle rakibinizin healer olan taşlarını yok etmelisiniz. Ayrıca kendi kralınızı rakipten iyi şekilde sakınmalısınız. Oyunu kazandığınızda spawn olacak chestden lootunuzu alabilirsiniz.


Netherspite

Netherspite oldukça güçlü olan bir Nether Dragon olup son bossdan önce 2. boss olur.

Bu savaş daha önce karşılaştıklarımızdan biraz farklı olduğundan alışma sürecimiz uzayabilir. Fakat doğru rota ve ritim yakalandığında oldukça eğlenceli ve kolay geçilebilecek bir boss Netherspite.

Netherspite birbirini takip eden iki fazdan oluşan bir encounter. Portal fazı da olarak bilinen ilk fazda 3 farklı renkte portal açılıyor. Bunlar:

Mavi Portal: Netherspite'a vurdugunda %1 hasar veren, playerlara vurduğunda: Verdiği hasarı %5 arttıran, aldığı healı %1 azaltan ve aldığı spell hasarı %8 arttıran buff/debuff yerleştirir
Kırmızı Portal: Netherspite'a vurduğunda aldığı hasarı %1 azaltır. Playerlara vurduğunda: Aldığı hasarı %1 azaltan, +5 Defans veren ve başlangıçta 31.000 +HP veren ve her saniye bu hp'den 1000 eksilten buff gelir
Yeşil Portal: Netherspite'a vurduğunda 4000 heal eder. Playerlara vurduğunda: yaptığı healingi %5 arttıran, büyülerin harcadığı manayı %1 azaltan ve maksimum manamızı 200 düşüren buff/debuff

Portalla Netherspite arasına girdiğinizde portallar size vurur. Encounter boyunca önemli olan nokta da burada. Doğru zamanda doğru kişi doğru yerde olmalı. Savaşta iki tank kullanılacak. Savaş başlar başlamaz main tankımızı kırmızı portal ile Netherspite arasına atlayacak ve aggroyu kapacak (kırmızı portal ile boss arasına giren kişi direkt aggroyu alır). Kırmızı portal tankımıza 2 ya da 3 stack verdikten sonra hemen dışarı çıkacak ve 2-3 saniye bekleyip tekrar içeri girecek. Mana kullanıcılarının manalarını dikkatli kullanması önemli, manası azalan yeşil portaldan uzaklaşmalı. 60 saniye sonucunda ilk faz sona erecek ve ikinci faza geçilecek. İkinci fazda; portallar ortadan kaybolacak ve Netherspite kendini banishleyecek. Bu fazda spell caster olmayan her class bossdan uzaklaşaral menzilden çıkmalı ve HP'sini yükseltmeli. Netherspite random olarak 4 oyuncuya 4k'ya kadar çıkabilen arcane hasarlar vermekte bu fazda. Spell caster classlar bu fazda %200 damage ile boss'a abanacak tabii bu playerlar heal altında tutulmalı. 30 saniye sonunda tekrar birinci faza geçecek ve bu böyle devam edecek. Ayrıca çarpışmada 9 dakika aşıldığında Netherspite enrage'e girecek ve raid'i wipe edecek. Ayrıca bossun her iki fazda da kullandığı sabit özellikler var. Nether Burn adlı yeteneği ile her 5 saniyede 1200 hasar veren bir debuff alırsınız (tüm raidin üzerine shadow protection buff atılmalı). Diğer can sıkıcı yeteneği ise, Void Zone Consumption.. Herhangi bir yerde bir void portal açılacak ve burada duran tüm oyuncular her 2 saniye 1k hasar alacak. Biraz pratikle kolayca aşılacak bir boss.
avatar
Basibozuk
Honored
Honored

Mesaj Sayısı : 33
Yaş : 31
Class : Warrior
Talent : Protection
Irk : Tauren
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 09/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Karazhan Rehberi (Tank olcaklar mutlaka okusun!!!)

Mesaj  Basibozuk Bir Salı Şub. 19, 2008 2:19 pm

Prince Malchezaar

Prince, kuvvetle ihtimal Burning Legion'un komutanlarından birisi ve kendisi Demonic Eredar. 3 fazdan oluşan uzun bir savaş bizi bekliyor bu arkadaşla.

Yetenekleri:

Summon Infernal: Yaklaşık 45 saniyede bir Malchezaar bir Infernal summonlıyacak. Infernal, raid üzerine Baron Geddon'un AoE'sini andıran Hellfire yağdıracak. Aynı anda birden fazla Infernal olabilir, biri summon olduğunda diğerinin kaybolma gibi bir durumu yok.

Enfeeble: Bu yeteneğini periyodik olarak aggro sahibi olmayan o anda en yüksek threate sahip 5 kişi üzerinde kullanır (en üstteki hariç yani 2-6 arası) Bu yetenek ile 5 kişini HP'si 1'e düşer, aldığı healing %100 azalır ve HP regerasyonu %0'a düşer. 7 saniye sürer. Enfeeble'dan etkilenen 5 kişi acilen boss'dan 30+ yard uzaklaşmalıdır.

Shadow Nova: Malhezaar enfeeable yeteneğini kullandıktan 3-4 saniye sonra 3 saniye sonucu cast ettiği Shadow Nova'yı kullanır.

Çok aşırı olmayan bir shadow hasarı ve aldığımız spell hasarını 1500 arttıran debuff verir (15 saniye kalır üzerimizde). Ayrıca knockback etkisi vardır.

Shadow Word-Pain: Main tank üzerinde cast ettiği bu yetenekle 3 saniyede 1500 hasar verir. Dispell edilebilir ancak reflect edilemez.

Phase I:

Main tankımız knockback'den etkilenmemesi için sırtını duvara vererek bossun üzerinde aggro toplayacak. Aggro'ya dikkat ederek yavaş yavaş dps yapılacak ve boss %60'a çekilecek. Enfeeble alanlar hemen 30 yard dışarı çıkmalı. Aggroya ve bossun yeteneklerine dikkat ederek ilk faz tamamlanacak.

Phase II:

%60'dan sonra bossun tank üzerinde oluşturduğu hasar artacak ve tankımıza sunder armor stackleyerek healerları bir hayli yoracak. Melee dps'in kendisine dikkat etmesi de gerekiyor zira boss cleave atmaya başlıyacak bu fazda. Bu fazda aggroya dikkat ederek hızlı bir şekilde bossu %30'a çekilecek. Ayrıca bu fazda boss shadow word: pain kullanmaktan vazgeçiyor.

Phase III:

Malchezaar %30'a geldiğinde son faza girilecek. Bu fazda boss baltalarını raid üzerinde rastgale fırlatmaya başlıyor. Baltaların etkisi altındaki oyuncu kolayca heal edilebilir. Boss tekrar shadow word pain kullanmaya başlıyor ve infernallerin summon hızı artıyor. Boss'un tank üzerinde yaptığı hasar ilk fazdakine düşerken sunder ve cleave kullanmayı bırakıyor boss. Ayrıca bu fazda enfeeble yeteneğini de kullanmıyor. Bu fazda rastgele oyuncuların üzerinde Amplify Magic cast edecek bu da o kişinin aldığı spell hasarını inanılmaz artacak, hemen dispell edilmeli (shadow nova ile inanılmaz hasarlar verebilir aksi taktirde).

Nightbane

Nightbane, belirli bir quest serisini tamamladıktan sonra summon edilen Karazhan'ın son bossu, iskelet dragon. Summon edebilmek için Medivh's Journal adlı quest dizisini tamamlamalısınız. Quest sonunda elde edilen Blackened Urn adlı item ile boss summonlanabilir.
İki fazdan oluşan bir savaş bizi bekliyor. Nightbane %75, %50 ve %25 HP oranlarına geldiğinde havalanacak.

Yetenekleri:

Distracting Ash: Tüm kullanılan yeteneklerin menzilini %50 kısaltır. Dispell edilebilir.

Charred Earth: Yer üzerinde bir yanma efekti oluşturur. 30 saniye sonucunda 21.000-28.000 hasar verir.

Smoldering Breath: Kötü bir ejderha nefesi. Tank üzerinde etki bırakan bu nefes 3700-4300 hasar verir. Nefesten sonra, Netherspite'ın etrafında oluşan alev kümesi ise içinde bulunan oyuncuya 1600-2000 arası hasar verir.

Cleave: Klasik ejderha yeteneği. İyi donanımlı bir tank üzerinde 6000'e kadar hasar verebilir.

Bellowing Roar: Her 30 saniyede bir kullandığı AoE: Fear yeteneği. Fear ward, wotf veya berserker rage ile engellenebilir.

Tail Sweep: Kuyruğu ile arkasındaki playerları hasar vererek fırlatan ejderha yeteneği.

Boss havalandığında kullandığı yetenekler:

Fireball Barrage: Random olarak raid üyelerine fireball yollar. Verdiği hasar 2550-3450 arasındadır.

Bone Rain: Boss havalandığında ilk olarak bu yeteneğini kullanır. Yolladığı fragmentlarla 6 yarda 500 hasar verir ve bu noktada 6 adet iskelet spawn olur. Bu iskeletler plate üzerinde 600-800 arası hasar verirken 13000-15000 arasında HP'ye sahiptir.

Smoking Blast: Nightbane'in en güçlü saldırı yeteneklerinden biri. Her 15 saniyede bir 4200-4900 arası fiziksel hasarın yanı sıra 18 saniye süren ve toplamda 2790 fire hasarı veren bir dot bırakır. Bu dot 4 defaya kadar birikebilir (dot dispell edilebilir).

Strateji:

Nightbane oldukça sağla vuran bir boss olduğunda tankımızı chain heal ile desteklemekte yarar var. Melee dps için en uygun yer Nightbane'in arka ayakları. Böylece ne cleave ne de kuyruk hasarı alacaklar (bkz. Vaelastrasz the Corrupt)

Gelebilecek fear tehlikesine karşılık bossun yere attığı alev kümelerinden uzak durmalısınız (bkz Magmadar). Boss her %25 HP kaybında havalanacak ve yaklaşık 45-60 saniye sürecek ikinci faz devreye girecek.

İkinci fazda bossa hala hasar alabilir olsa da öncelikli hedefimiz yaşamak. İkinci faz başlar başlamaz 6 adet iskelet summon olacak. Bunlar hemen frost nova, shackle ve fear yardımı ile kontrol altına alınacak ve sıra ile kesilecek. Smoking blast alan kişi heal altına alınarak canlı tutulabilir. Ayrıca smokin blastın bıraktığı dot etkisi hemen dispell edilmelidir.

Yaklaşık 1 dakika sonunda Nightbane inişe geçicek ve büyük ihtimalle healerlarınıza saldıracak (bkz Nazan). Tankın hemen Nightbane'in ilgisini çekmesi gerekli. Bunun için, bir hunterınız boss inmeden tank üzerinde Misdirection kullanabilir. Healerların Blessing of Salvation ile donatılması yararınıza olacaktır.

Bu şekilde birbirini takip eden iki faz sonucu boss'u indireceksiniz.
avatar
Basibozuk
Honored
Honored

Mesaj Sayısı : 33
Yaş : 31
Class : Warrior
Talent : Protection
Irk : Tauren
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 09/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Karazhan Rehberi (Tank olcaklar mutlaka okusun!!!)

Mesaj  Basibozuk Bir Salı Şub. 19, 2008 2:21 pm

Random Beast Bosslar

Servant's Quarter adlı bölümde beast moblar bulunmakta. Bunlar yarasa, örümcek ve darkhoundlar. Bu mobların tümünü öldürdükten sonra 3 bosstan birisi spawn olacak. Bunlar:

Hyakiss the Lurker (Örümcek Boss)
Rokad the Ravager (Darkhound Boss)
Shadikith the Glider (Yarasa Boss)


İlk olarak Hyakiss the Lurker ( Örümcek ) ile başlayalım...

Hyakiss the Lurker ( Örümcek Random Boss ):

Yetenekleri:

HP: 220.000 dolaylarında health point'e sahip.
Hyakiss' Web: Aggro listesinde en önde kalan oyuncuya ( main tank ) ağ atar ve aggro listesindeki ikinci oyuncuya koşar. ( Anlaşılacağı üzere KTM'de Main Tank ve Off Tankı geçmek yok )
Poison: 3 saniyede bir 500 damage verir ayrıca armor 500 oranında düşer, ayrıca zehir stack olabilir.

Strateji:

Bu boss'da kesinlikle Main Tank ve Off Tank geçilmeyecek. Aksi taktirde boss main tanka ağ atıp aggro listesindeki 2. oyuncuya gidicek ve bu da off tank değilse wipe kaçınılmaz olacaktır. Ayrıca bossun attığı ağ magic oldugundan dispell edilebiliyor. Ancak savaşta dispell kullanıldığında loot'un kötü oldugu söyleniyor


Rokad the Ravager (Darkhound Boss):

Strateji:

Bu bossda izlenecek strateji oldukça basit. Boss üzerinde bir tank kullanılacak. Tank tut, raid vur boss özetle. Ancak bossun yaptıgı damage gerçekten sağlam ve hızlı. Yaklaşık 1780 DPS yapmakta bu da demek oluyor ki tankımıza çok sağlam heal gerekiyor.. Bossun yaklaşık olarak 220.000 health pointi var.


Shadikith the Glider (Yarasa Boss):

Yetenekleri:

Sonic Burst: AoE silence eden bir yetenek.
Wing Buffet: Tank'dan aggro siliyor.
AoE Knockback: Boss'un belirli aralıklarla kullandıgı bir yetenek. Melee range'deki tüm oyuncuları geri fırlatır ve yaklaşık 2.000 hasar verir.
Random Charge: Raiddeki random bir oyuncuya charge atıyor ve cloth üzerinde 5.000'e kadar damage verebiliyor.. Charge'dan sonra hemen taunt edilmeli ki raidden bir kişi eksilmesin.

Strateji:

Tankımız sırtını duvara vererek tanklıyacak tüm fight boyunca. Böylece boss melee oyuncuları fırlattığında tankın tekrar boss'a koşma derdi olmayacak. Tüm menzilli oyuncular birbiriyle iç içe duracak ve off tank'da burda hazır bulunacak. Boss charge attığında off tank taunt ile bossu alıp eski yerine ---ürecek ve aggroyu main tanka bırakıcak. Fight bu şekilde sürecek.

Boss'da yaşanılacak en büyük şanssızlık; raidin içine charge attıktan sonra silence yeteneğini kullanması. Bunun sonucunda healarların eli kolu bağlanacak.. Kısacası chargelarda sonra dps kesilecek, off tank tauntlayıp main tanka iade edecek bossu..
avatar
Basibozuk
Honored
Honored

Mesaj Sayısı : 33
Yaş : 31
Class : Warrior
Talent : Protection
Irk : Tauren
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 09/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Karazhan Rehberi (Tank olcaklar mutlaka okusun!!!)

Mesaj  Basibozuk Bir Çarş. Şub. 20, 2008 11:20 am

ALINTIDIR (WOW-TURK)
avatar
Basibozuk
Honored
Honored

Mesaj Sayısı : 33
Yaş : 31
Class : Warrior
Talent : Protection
Irk : Tauren
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 09/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz