KARAZHAN REHBERİ

Aşağa gitmek

KARAZHAN REHBERİ

Mesaj  abuzer Bir Ptsi Şub. 18, 2008 11:25 am

Çeşitli forumlardan topladığım bilgileri burda paylaşmak hiç bilgisi olmayan arkadaşlar için rehber olur diye düşünüyorum, bazı kısımlarda ben eklemeler yaptım aklımda kaldığı kadarıyla düzeltilmesini ya da eklenmesini istediğiniz bir kısım olursa seve seve düzeltirim

-Attumen the Huntsman

Attumen the Huntsman, Atı midnight ile birlikte gelen Karazhan daki ilk bossdur.
Ayrıca boss'a giderken kestiğiniz trash mobların 25 dakikalık bir respawn süresi var.Bu nedenle trash mobları seri kesmek gerekiyor. Boss'la çarpışırken bu süre aşılırsa respawn olan moblar boss savaşına girerek wipe'a neden olacaklardır.

-Level: Boss
-Location: Karazhan
-Type: Undead
-Health: 350.000

Boss savaşı 2 phase'den oluşmakta..

Phase I :

Attumen:

Tank üzerinde ortalama melee vuruşu 1600-2500 arasında olan bossun bu damage'ı cloth üzerinde 8000 gibi rakamlara ulaştıgından aggro kontrolünün önemli oldugu bosstur. ( aggronun bir defa kaçması muhtemelen wipe ile sonuçlanacakdır ) Ayrıca boss disarm edilebiliyor
Boss'un belirli aralıklarla yaptıgı "Shadow Cleave" adlı saldırı 4000 dolaylarında damage yaptıgından melee dps'in kendini sürekli %50hp üzerinde tutması gerekli. Ayrıca boss tüm raide attıgı curse ile melee ve ranged atackların hit oranını %50 oranında azaltıyor mage ve druidler tarafından seri bir şekilde bu curse kaldırılmalıdır. Tank bossu raidden uzak bir yerde tanklarken off tank bossun bineği olan Midnight'ı alacak ve kontrollü bir şekilde Midnight'a dps verilmeye başlanacak. Midnight %25 e geldiğinde phase 2 başlamış olacak.. ( Midnight'ın melee damage'ı plate üzerinde yaklaşık 2000 )

Phase II:

Midnight %25 e geldiğinde Attumen mountuna binecek ve boss'un tüm aggro'su sıfırlanacak ( biz atla uğraşırken tankımız aggro yaratmıştır deyip abanmak yok Ayrıca 2. fazda boss random charge atmaya başlayacak bu sebeple tüm raid boss a en yakın mesafede duracak ve böylece charge tehlikesine kimse maruz kalmamış olacak. Boss 2.phase'de yine shadow cleave atmaya devam edecek. Ayrıca charge yiyen player Knockdown ( mutlaka oyunda karsılasmısınızdır hani bazı mobların sizi yere yıkarak castinizi bozması gibi ) olmasına neden oluyor.
Sonuç olarak aggoya dikkat ederek bu ilk boss'u öldürmek çok kolay...

Moroes

Moroes, Karazhanın 2. bossu olan tam anlamıyla sinir bozucu bir Undead Rogue. Tanklık için warriorlarda minimum 390 Defence önerilen bir boss..

Level: Boss
Location: Karazhan
Type: Undead
Health: 378.000 ~

Yetenekleri:

Melee Vuruş: Tank üzerinde vuruş aralığı 1600 - 2500 aralığındadır.
Vanish: Bildiğimiz Vanish, aggro üzerinde herhangi bir değişiklik yaratmıyor.
Garrote: Moroes Vanish özelliğini kullandıktan sonra, raiddeki random bir oyuncuya Garrote vuruşu yapar ve aggro listesinde kim öndeyse tekrar ona koşar. Moroes'un garrotesi her roguen sahip olmak istedigi türden hasar veriyor. Garrote'den etkilenen oyuncu 3 saniyede 1000 damage alıyor ve bu garrote üzerinde tam 5 dakika kalıyor. ( toplamda 100.000 hasar veriyor ) Paladinin Divine Shieldi, mage'in ice block'u bunu silebiliyor, hiçbir şekilde dispell vs edilemiyor ayrıca paladinin " Blessing of Protection " yeteneği de garrote'yi silebiliyor (Son patch'e kadar "Luffa" adlı trinket bu kanama efektini siliyordu ancak gelen patch ile trinket nerflendi ve level 60 üzeri moblarda çalışmamakta!!!)
Blind: Aggro listesinde 2. sırada olan targetı kör eden bir yetenek. Dispell edilebiliyor
Gouge: Tank üzerinde kullandıktan sonra aggro listesinde 2. sırada olan targeta saldırıyor. Anlaşılacağı üzere aggro kontrolü yine çok önemli. KTM'de MT ve Off Tank'ı kimse geçmemeli, ilk kural bu

Moroes'in Addleri:

Moroes'in yanında 4 adet Undead addle geliyor. Gelebilecek addler:

Baron Rafe Dreuger // Retribution Paladin Health: 68k
Baroness Dorothea Milstipe // Shadow Priest Health: 66k
Lady Catriona Von'Indi // Holy Priest Health: 66k
Lady Keira Berrybuck // Holy Paladin Health: 68k
Lord Crispin Ference // Protection Warrior Health: 83.4k
Lord Robin Daris // Mortal Strike Warrior Health: 84k

Kendisi yetmezmiş gibi her resette bu addlerden 4'ü yanında olacak Moroes'in...

Strateji:


Öncelikle raidimizde bu addleri crowd control edebilen classlara targetları verilerek onları tüm fight boyunca savaş dışında tutmaları çok önemli. Priestler shackle ve hunterlar freezing trap ile bu işi halledebilirler. Eğer boşta kalan add olursa öncelikle onlar kesilecek. ( addlerin arasında holy priest varsa ve yeterli crowd kontrol yoksa ilk olarak holy priest indirilmesi yararlıdır, 2-3 saniye boşta kalması bile Moroes'e heal atması demektir )

Moroes ile yüzleşirken iki tank kullanılacak. Main tank bossu ve kontrol edilemeyen addleri alıcak ve raid hızlıca add'i kesecek. Off tank ise, main tankın arkasında en yüksek threat sahibi olmalı çünkü gouge'dan sonra aggro ona dönmeli. Ayrıca off tank blind'dan etkilendiğinde çok hızlı bir biçimde dispell edilmeli. Çünkü Moroes off tank'a blind atıp main tanka gouge vurmayı çok seviyor ve bu durum sizi wipe'a götürüyor.

Bu fight süresince addlerin crowd controlü çok önemli 2-3 saniye shackle / trap dışı kalan bir target cloth userları dograyabilir. Ayrıca Paladin ya da priest addler diğer targetların shackllarını temizleyebiliyor dikkat! bu yüzden shackle önceliği bu class addlerde. Moroes öldükten sonra addler gitmiyor, onlarında kesilmesi gerekecek..

Kısacası crowd control'un ve aggronun çok önemli oldugu bir fight, biraz pratikle rahatlıkla alınak bir boss.

Maiden of Virtue:

Yetenekleri:

Holy Fire: 3000-3200 instant hasar verip , 2 saniyede 1750 fire damage verir 12 saniyeliğine ( dispell edilebilir bu dot ). Boss bu yeteneğini kendisine melee range'de olmayan en yakın oyuncuda kullanır her zaman.
Holy Wrath: AoE chain, Zul Gurub'da Venoxis adlı yılan bossdan bu özelliği hatırlarsınız. Ne kadar çok kişiye vurursa verdiği hasar o kadar artıyor ve öldürdüğü player da tabi..

Repentance: Retribution Paladinlerin sinir bozucu skill'i bu bossda da var. Tüm raid'e aynı anda atıyor ve aldıgınız damage ile sona eriyor. Toplam 10 saniye sürmekte ve beraberinde 2000 dmg vermekte.
Consecration: 12 yard'a vurdugu aoe damage. 3 saniyede bir 240-360 damage tickler, 12 saniye üzerinizde kalır aylıca silence etkisi vardır!

Strateji:

Main tankımız boss'u bulunduğu platform üzerinde tanklayacak. Bossun kullandığı repeteance melee'nin üzerinde hemen bozulacaktır concecration sebebiyle. Boss'un Holy wrath zinciri ne kadar çok kişiye vurursa o kadar güçleneceği için melee olarak 3 kişiden fazlası tavsiye edilmemekde boss'a karşı.

Yine Holy Wrath'dan etkilenmemek için tüm casterlar maksimum mesafeden oynayacak ve raid olabildiğince dağınık duracak.

Boss repeteance özelliğini yaklaşık olarak 30 saniyede bir kullanmakta. Ayrıca bu özelliği kullanmadan önce enemy cast bar ile farkına varabiliriz. Boss'un repetance özelliğini kullanacağını anlayınca tankımızı full health'e çıkarıp shieldlamak yeterli olacaktır 10 saniyeliğine.

Melee Dps üzerinde mage'ler Dampen Magic buffunu kullanabilir böylece Consecration hasarı büyük ölçüde azalacaktır.

Bu fight boyunca dikkat edilmesi gereken en önemli özellik Holy Fire.. Boss bunu kendisine melee range'de olmayan fakat en yakın target üzerinde kullanacaktır. Bu durumu çözmek için boss'a melee range'de olmayan bir warrior verilir ve sürekli spell reflect özelliğini kullanarak holy fire Maiden'a iade edilir

Repeteance ve Holy Fire olayı çözüldükten sonra pek bir olayı olmayan, tank tut raid vur boss ..


En son katil tarafından Perş. Şub. 21, 2008 2:35 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi

abuzer
Class Lider
Class Lider

Mesaj Sayısı : 64
Yaş : 43
Class : priest
Talent : 30/31/0 hybrid
Irk : blood elf
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 08/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: KARAZHAN REHBERİ

Mesaj  abuzer Bir Ptsi Şub. 18, 2008 12:11 pm

Shade of Aran:

Özellikleri
Arcane Missiles: Normal Mage Arcane Missiles her misil 1300-1600 damage vuruyor . Casting de intruptlanabilir.
Fireball: Normal Mage Fireball u 4,000 damage vuruyor. Casting de intruptlanabilir.
Frostbolt: Normal Mage Frostbolt 3,000 damage vuruyor. Casting de intruptlanabilir.
Blizzard: Aran ın special ability lerin den biri , normal mage blizzard ı gibi 1300-1500 damage vuruyor blizzard ın içinde durdukça. Yaznlız blizzard şekilde görüldügü gibi odanın etrafında saat yönünde dolaşıyor. Blizzard dan kaçmanın en akıllıca yolu odanın ortasına dogru yürümek.
Ice Chains: Arasıra Aran birini target alıp Ice Chains yapıyor çok bi özelligi yok sadece target ın yürümesini engelliyor onun dışında diger bütün özellikleri kullanabilirsin . Dispellenebiliyor ve ya rogue Cloak of Shadows u kullanıp çıkabilir.
Arcane Explosion: En tehlike li özelliklerinden biri bütün raid i bir anda kendine dogru çekiyor ve herkeze "Mass Slow" atıyor ve target ın yürüme hızını düşürüyor ardındanda "Arcane Explosion" casting e başlıyor bu sırada resimde görüldügü gibi herkezin shade of aran dan uzaklaşması lazım. Arcane Explosion 10000 damage vuruyor. bu arada "Mass Slow" dispellenebilir veya Ice Block, Divine Shield, and Cloak of Shadows ile damage almaktan kaçılabilir. Önemli bir taktik : eger warriorlar Arcane Explosion dan kurtulamayacaklarını anladıkları anda defansive stance e geçip Shade of Aran dan uzak arkadaşına "Intervene" çekebilir bmylece kendini kurtarabilir Smile.
Flame Wreath: Shade of Aran ın diger bi en önemli özelligi ( genellikle herkeze wipe yediren özellik Razz ). Bütün raid in üstüne yaklaşık 12 saniye süren debuff atıyor ve bu süre içinde eger biri hareket ederse ( etrafında dönebilir ve ya attack healing e devam edebilir) debuff ı aktive ediyor ve etrafındaki herkeze 4,000 damage vuruyor bütün raid ölene kadar ya da kendisi ölene kadar. Divine Shield, Cloak of Shadows, Ice Block ile silinemez.
Dragon's Breath: Genellikle Flame Wreath den sonra kullanıyor. Target ladıga kişiye Normal Mage Dragon's Breath i atıyor ama mage inkinden daha uzun ve daha fazla damage veriyor aynı zatana da Target debuff alıyor ve kısa süre etrafta dolaşıp etrafındakilere 1000 damage vuruyor.
Counterspell: Normal Mage özelligi.
Pyroblast: Normal Mage özelligi yanlız mage in casting inden daha kısa süreli. 6000 damage vuruyor.
Mass Polymorph: Aran ın manası azaldıgında herkezi Polymorph yapıyor bu sırada Polymorph herkesi 325 damage saniyede healliyor. Aran ın manası doldıgında herkeze Pyroblast atıyor.
Conjure Water Elementals: Aran ın hp si %40 ın altına düştügünde 4 tane Water Elmentals yaratıyor bunlar banish ve fearlanabiliyor. Target larına 1800-2100 damage frostbolt atıyorlar.

Shade of Aran ın önemli özellikleri (Arcane Explosion, Flame Wreath, and Blizzard) intruptlanamaz

-Classlara Göre Taktik
Hunter: Cooldown ı her geldiginde "Silencing Shot" atılması ve Aran ın casting lerini intrupt etmesi gerek böylece raid in aldıgı damage ı azaltmalı. Normal range damage diger bosslardaki gibi %40 dan sonra summonlanan Water Elementals leri Freezing Trap kullanarak trapleyebilir.
Mage: Cooldown ı her geldiginde "Counterspell" atılması ve Aran ın casting lerini intrupt etmesi gerek böylece rain in aldıgı damage ı azaltmalı. Normal range damage diger bosslardaki gibi .
Rogue: Cooldown ı her geldiginde "Kick" atılması ve Aran ın casting lerini intrupt etmesi gerek böylece rain in aldıgı damage ı azaltmalı. Normal Melee damage diger bosslardaki gibi ve Agro çekmesi çok öenmli degil zaten Shade of Aran ın maximum critic i 4000 melee vuruşuyla.
Warrior: Cooldown ı her geldiginde "Pummel" atılması ve Aran ın casting lerini intrupt etmesi gerek böylece rain in aldıgı damage ı azaltmalı. Bu bölümde hiç bi warrior ın tank gear ı içinde olması şart degil zaten shade of aran melee damage ı ile fazla hasar veremez bütün warrior ların damage gear ı içinde olması en iyisi. Ve %40 dan sonra summon lanan Water element lerin yanına gidip fear atabilir.
Shaman: Eger boss a yakın ise ve yapabiliyorsa Cooldown ı her geldiginde "Earth Shock" atılması ve Aran ın casting lerini intrupt etmesi gerek böylece rain in aldıgı damage ı azaltmalı ( bu arada Rank 1 Earth Shock kullanabilir böylece mana tasarrufu olur). Normal Raid healing ve ya damage.
Paladin/Priest: Normal Raid healing i ve dispell i ( genellikle Mass Slow u dispell etmeleri yararlı olabilir)
Warlock: Boss a normal damage %40tan sonra summonlanan Water ELementals lere Banish ve Fear.
Druid: Feral/Balance ise normal damage aynı zamanada Mass Slow dan Shapeshifting ile çıkabilir. Resto ise normal raid healingi.

-Önemli Noktalar
Shade of Aran dan Agro çekicem diye korkmayın zaten kendisi melee olarak pek damage vuramaz o yüzden Nuke en iyi taktik Smile . elinizden geldigi kadar Casting leri intrupt edin ve Flame Wreath e dikkat edin Smile
Bol Şanslar.

Romeo ve Juliet:

2li halde iken
mt romuloyu hemen alacak ve kenara cekecek diğeri hatunu alacak ve diğer koseye rog her daim hatuna dps verecek kadın heal atıyor rogun kicki kaçırmaması gerekiyor ayrıca kadın holy fire atıyor ve rogu bazen stunlıyor tank shield slam vs ile rogda kickle hatta ara sıra shaman shockla yardım ederse kolay olur ve kadına heal attırmayın....mumkunse hiç buyu yaptırmayın....

geri kalanlar adama dps verecek adam dairing oluyor enrage gibi bişey ve tek critte tankı yere yıgabilir o yuzden magein anında spell steal yapması lazım wllar felhunter cıkarıyor 2 tane onlarda dairing ve buyuyu bozmaya yardımcı oluyor(dikkat edin ölmesinler ki yamadan sonra ölmezler sanırım)

2sinin ölümü aynı 10 sn içinde olmalı yoksa resliyolar birbirlerini...adamın hpsi %10larda iken kimse vurmasın ve herkes kadına nukelesin kadın olur olmez adamı indirmeniz lazım eger zamanlamanız iyi olursa kesersiniz cunku burda en yorucu iş mage ve julietle ilgilenenlerin oluyor.

abuzer
Class Lider
Class Lider

Mesaj Sayısı : 64
Yaş : 43
Class : priest
Talent : 30/31/0 hybrid
Irk : blood elf
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 08/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: KARAZHAN REHBERİ

Mesaj  abuzer Bir Ptsi Şub. 18, 2008 12:11 pm

Big Bad Wolf

En son yupa main tank iken girdiğimizde odanın kapıya yakın sağ alt köşesinde tanklanmıştı sanırım.

Bossun özelliği fear atması ve birini kırmızı başlıklı kıza çevirmesidir.

Yapmanız gereken tek şey, boss birini kırmızı başlıklı kıza çevirdiği zaman boss'un durduğu yere göre saat yönünde veya tam tersi yönde odanın kenarlarında sürekli koşmak gereklidir.Koşan kişiye healer olanlardan birinin sürekli heal atması gerekiyor, çünkü boss bu kişiye damage veriyor. Diğerleri de bossa dps yapar.

Fear attığı zaman da tekrar aggro almaya çalışın. Karazhan'daki en kolay bosslardan biridir.

chess event

oldukça kolay we zewkli bir "oyun"... her karakter satranç tahtasının üzerinde kendi tarafına ait olan taşlardan herhangi birini kullanabilir..bu taşların değişik spell ve melee özellikleri war.. temel amaç karşı tarafın king ini bu yetenekleri kullanarak öldürmek...

ilk önce ön sırada bulunan piyonları kullanarak arka sırada bulunan taşların önünü açmak ve onları alan oyuncularada hareket imkanı tanımak gerekiyor. Bunun dışında arka sırada iki tane healer class taş bulunuyor onları alan kişilerin oyunculara heal atması gerekiyor. Sağ ve sol köşede bulunan doomguard'ı kullanan kişilerin sürekli alan atması gerekiyor. Chess event'e gelene kadar eğer stressliyseniz burda emin olun stress diye bi şey kalmıyor, kolay ve eğlendiren bir kısım.

Prince Malchezaar

Setup: 1 tank / 3 healer / 6 dps

aslında oldukça kolay bir boss olmakla beraber ,işin tamamen şansa kaldığı bir boss'dur.

tank sırtı duvara dönük şekilde durmalıdır, healer ve ranged dps max rangede dururken, melee dps ise boss'un zaman zaman kullandığı enfeeble konusunda dikkatli olmak zorundadır zira enfeeble'ye maruz kalan kişilerin hp'si 1'e düşmektedir ve boss enfeeble'den bir kaç saniye sonra shadow nova kullanır, 3-4k damage verir, bu nedenle melee dps olan classların enfeeble yer yemez hemen max range kaçması ölmelerini engeller.

Ayrıca melee dps classların aggro konusunda çok dikkatli olmalıdır.Threatmeter ve deadly boss mod kullanmak şarttır.

Belli aralıklarla gökten infernal iner ve aoe dmg yapar, gerekirse ranged dps ve healer pozisyon değiştirmek zorunda kalabilir. Gökten düşen infernallar 3 dakika kalır ve yok olur, öldürülmesine gerek yoktur.

3 fazlı bi bossdur. ilk fazda boss'un hp'si %60 olana kadar agroya dikkat ederek nuke boss yapmak gerekmektedir. Tabi bunları yaparken healer class arkadaşların boss'un tankın üstüne attığı power of word dot'unu kaldırması, enfeeble yiyen arkadaşların derhal max range mesafesine kaçması gerekmektedir.

İkinci fazda boss'un hpsi %60 a indiği anda boss ellerine one hand iki balta alıp tank arkadaşa nuke yapmaya başlar. bu durumda raidde bulunan 3 healer class ın tank'a over heal yapması gerekir boss'un hpsi %30 olana kadar. Healer class sınıflardan ikisinin hızlı heal olan flash heal, bir tanesinin ise greater heal ile tankın hpsini sürekli full tutmaya çalışması gereklidir.

Üçüncü fazda boss'un hp'si %30'a inince elindeki baltaları random olarak fırlatmaktadır. bunun için healer classlardan birinin balta fırlatılan class a hemen heal atması önemlidir.

Aslında bu anlatılan 3 fazın 3'ü de uygulanması kolay olan kısmıdır. Zor ve şansa bağlı olan ise gökten düşen infernallerin düşme yeridir. Kafanızada düşebilir, çok uzağada düşebilir. Burda önemli olan nokta tüm raid'in sesli konuşma sistemini kullanıyor olması ve bir kişinin tüm raid'i " Sağa gidin, duvara yanaşın, enfeeble yiyen classlar hemen kaçın , infernal solumuza düştü hemen sağa yanaşın " şeklinde direktifler vermesidir.

abuzer
Class Lider
Class Lider

Mesaj Sayısı : 64
Yaş : 43
Class : priest
Talent : 30/31/0 hybrid
Irk : blood elf
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 08/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: KARAZHAN REHBERİ

Mesaj  abuzer Bir Ptsi Şub. 18, 2008 12:12 pm

THE CURATOR

4.boss curator tier4 serisinin gaunletini droplıyabileceğiniz boss.Arcane dmg hasara sahip ne kadar cok resistance varsa o kadar az hasar diyebiliriz.

Yetenekleri

melee hit's ; Plate uzerine 3k
hateful bolts , random membera 4000 arcane damage
Rapidly Spawns "Flares" (10 saniyede bir),Katisiksiz arcane energj olan curator addleri 10 saniyede bir gelip 10 yr deki oyunculara araliksiz 400-700 arcane dmg vuruyorlar.
Evocation, Curator add cikarirken harcadigi manayi doldurmaya basliorki daha cok add cikarabilesin.Ama bu arada %250 fazla Damage almaya baslior.
Enrage,%10-15 hpye geldiginizde enrage girior add cikarmayi durduruyor ama deli gibi hateful bolt atior.

Uygulanacak Strateji

Dps basladiginiz sirada addler ciktikca butun dpslerin addleri almasini saglayin bu sırada tank curator tutsun.Ne kadar hizli add indirirseniz,Curatoru o kadar cok cabuk mana out yapabilirsiniz.Tankin ve dier raid memberlarin arcane resistansi yuksek olursa o kadar rahatlarsiniz.Hateful boltlara maruz kalan elemanlar,Bandage ve pot basabilirler Shamanlar Chain heal kullanin.Mana out olduktan sora EVOCATIONDA iken Bloodlust,Trinketler ve dier skillerinize olabildigince abanın .Mana dolunca addlere devam eder.
Dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var bunları maddeler halinde yazıyorum

1-Tüm classlar birbirine mümkün olduğunca uzak duracak, böylece addlerin birbirine yakın oyuncular sayesinde chain atması önlenecektir.
2-add saldırısına maruz kalan class kaçmayacak böylece saldırıyı diğer oyuncularada taşımayacaktır.
3-Curator add çıkardığı zaman sadece main tank ve main healer curator üzerinde olacak diğer tüm healer ve dps classlar addlerle ilgilenecek, kısa sürede addler indirilmeye çalışılacaktır.
4-Son add kesilene kadar curator evocationda olsa bile curator a dps verilmeyecek, son add kesilince curator a dps verilecektir.

Curator'un hpsi %15'e indiğinde tüm healer class arkadaşların main tank üzerinde yoğunlaşması gereklidir.

abuzer
Class Lider
Class Lider

Mesaj Sayısı : 64
Yaş : 43
Class : priest
Talent : 30/31/0 hybrid
Irk : blood elf
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 08/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: KARAZHAN REHBERİ

Mesaj  abuzer Bir Ptsi Şub. 18, 2008 12:12 pm

NIGHTBANE

Bilindigi gibi Nightbane bir chain quest tamamlandiktan sonra summonlanabiliyor, ve zorlugundan dolayi Karazhan’in en son bossu kabul ediliyor.

Attaklari ve Ozellikleri

Nightbane’in dovus sirasinda devamli karsilasacaginiz iki tane phase’I var. Nightbane yerdeyken ayni Onyxia gibi tanklaniyor. %75, 50 ve 25te havaya yukseliyor ve zor kisimlar basliyor. Nightbane havadayken Rain of Bones ve Smoking Blast cast ediyor, biraz can siktiktan sonra tekrar yere iniyor ve phase 1 tekrar basliyor. Taunt edilemiyor.

Yerdeki Ozellikleri

Bellowing Roar
Klasik dragon fear’I, 2.5 saniye casting zamani var ve 30 saniye Cdsi var. Normal bir raid durusuyla, healer ve ranged dps tarafindan alinmamasi gereken bir fear. Berserker Stance, Fear Ward, WotF, Death Wish veya Tremor Totem tarafindan engellenebiliyor. Her 45 saniye-1 dakikada fear ediyor.

Charred Earth
Random bir oyuncunun altindaki zemini yakmaya basliyor etrafinda duran herkese de, saniyede 3000 damage veren bir DoT koyuyor. Dispell edilemiyor, ama o kirmizi alandan ciktiginiz zaman ortadan kalkiyor (Yerdeki kirmiziligi iyi gorebilmeniz icin WoW settinglerinden Graphic Detalisi max yapmanizi tavsiye ederim) Bu yerdeki kirmiziliklar 30 saniye kadar kaliyor

Cleave
Klasik dragon pencesi, plate’e 6k clotha’a 11k vuruyor.

Distracting Ash
40 saniye boyunca slepp ve melee ataklarla vurma sansinizi %30 dusuruyor, dispell edilebiliyor.

Smoldering Breath
Baktigi yone dogru yaptigi bir konik saldiri, 3700-4300 arasi damage vuruyor. 25 snaniye boyunca her 3 saniyede bir 450 damage vuruyor.

Tail Sweep
Kuyruguyla, arkasinda olanlara AoE bir vurus yapiyor, knock back ettirdikten sonra her 3 saniyede bir 450 damage vuruyor. 25 saniye boyunca.

Havadayken Ozellikleri

Random bir oyuncuya Rain of Bones atiyor;
O oyuncunun buldundugu merkeze ve 6 yard capindaki alana 352-408 arasi dagame veren kemikler yagdiriyor. Bunlardan kosarak kaciyorsunuz.

Sayisi 5 civari olan iskeletlersummon ediyor yerde. Her birinin,
13.500 Hpsi var
plate’e 450. cloth’a 1300 vuruyorlar

15 saniye boyunca Smoking Blast cast ediyor. Secmis oldugu hedefe 1850-2150 arasi direk hasar veriyor ve 18 saniye boyunca 3000 damage almasini saglayan fire DoT’u koyuyor.

Fireball Barrage
Eger Nightbane havadayken bir raider ondan cok uzaktaysa, yakinina girene kadar 3000-3500 arasi fire damage vuruyor.

Strateji

Pozisyon

Nightbane’I summon edeceginiz terasin tam ortasinda bir kurukafa var (biraz silik). Boss cagrildigi zaman oraya iniyor ve tam o noktada, sirti duvara donuk sekilde tanklanmasi gerekiyor. Hava phase’I bittikten sonra bir aggro cekme olmazsa, asagi yukari tekrar bu iskeletin oldugu noktaya iniyor. Tankin sirti, tam olarak terasin korkuluk duvarlarina donuk olmasi gerekiyor, boylelikle Bossun yaptigi konik ataklari bir tek tank yiyor.
Melee dps klasik bir dragon fightindaki pozisyonunda durmasi lazim. Tam ayaklarinin arasinda, kuyrugundan ve kafasindan uzak, yanindan dps yapmaya devam etmeli. Boylelikle pence veya kuyruk darbelerini yememis olursunuz.

Healer ve ranged dps mumkun oldugu kadar uzakta durmali, fear yememek icin.
Yere yapmis oldugu Charred Earth ozelliginden dolayi; ranged dps ve healerlar iki gruba ayrilabilir: Bir grup kuzeyde bir grup guneyde durur boylelikle bircok insanin ayni anda Charred Earth almasi engellenmis olur. Ama gruplar cok iyi ayarlanmalidir, iki grupta da kendi grubu heal edecek healer olmasi lazimdir. Lakin Charred Earth sayesinde siksik oyuncular saga sola kosar. Ikinci taktikse, biraz daha deneyimli raidler icin, butun rangedin ustuste durup, yere cok dikkat ederek beraber hareket etmeleridir.


YER PHASEi
Yer kismi Nightbane yere indikten, Hpsi %75, 50 ve 25 olana kadar devam eder. Bu uc noktada havaya ucar. Yer pahseinde Charred Earth, Fear ve Pence ozelliklerini kullanir.

Tanklamak
Ozel bir yetenek gerektirmez, tanklamasi cok duz ve basittir. Sadece fear biraz can sikabilir. Tank bir veya iki kere kontrol edilemeyen fear alirsa, wipe olursunuz. Warrior tanklar stance dance ile feardan kolaylikla kurtulabilir. Eger druid veya pally tank varsa, Fear Ward sarttir. Eger tank fear olsa bile, Nightbane onu kovalayacagi icin, kalan raiderlarinda dikkatli bir sekilde (cleave ve tail yememek icin) yer degistirmesi gerekir. Tremor totem hayat kurtarir.

Ucus Phase’IBurada Rain of Bones ve Smoking Blast kullanir

Ucuh pahse’I Nightbane dovusunun en zor ve dikkat edilmesi gereken kismidir. Oncelikle Smoking Blast’e herkesin hazir olmasi lazimdir. Bu buyuyu, havaya uctugu zaman EN YUKSEK AGGROLU HEALER’a atar daima. Smoking Blast fiziksel damage sayildigi icin, armor mitigationu ise yarayabilir. Bu da bize raidde bir paladin healerin olmasi gerektiginin gostergesidir. Ama burada bir sorun vardir, paldin yuksek aggro alamaz. Yapabilecegi tek sey, boss havaya uctugu zaman Righteous Furysini acip, aggro almaya kasarak raidi heal etmektir. Eger baska bir healer en yuksek aggroya sahipse, uzerine ne kadar shield, Blessing of Freedom varsa acilmali, ve overheal edilmelidir.

Iskeletler

Ucus evresi baslar baslamaz, HERKESIN tanklama noktasinda bulusmasi gerekir. Boylelikle bossun uzaginda durup attigi fire damagei yemezsiniz. Toplandiginiz nokada boss iskeletler summon edecektir. Bunlar;
Warrior ve ayi druidler tarafinda taunt edilip AoE tanklanmalidir. Challenging Shout veya Roar kesinlikle cok ise yarar bu asamada.

Hunterlarin tauntu olan petleri de aggroyu belli bir sure healerlardan uzak tutabilir.
Burada tankadinlerimizin pirlantaligini bir kere daha gorururz. Raidinizde tankadin varsa, butun cooldownlarini buraya saklamali, Avenging Wrathini acip 5 iskeleti de cok rahat tank edebilmelidir.
Ranged dps, aggro iyice alindiktan sonra AoEye basliyabilir.
Shamanlar aggro alinmasina yardimci olmak icin Stneclaw veya Earth Elemental Totem kullanabilirler.
Hunterlar frost Trap kullanarak iskeletleri yavaslatabilirler.

Tekrar Yer Evresine Gecis

Buraya cok dikkat edilmesi gerekir. Nightbane yere inmeden 10 saniye once herkesin eski yerine donmesi gerekir. Eger hala hayatta iskelet varsa, onlari da yaniniza cekip, basladiginiz yere donmeniz ve orda iskeletleri kesmeniz gerekir. Tanklar bu noktada enemy casting bara gozlerini dikip, olasi erken bir feara karsi stance dancelerine baslayabilirler.

Hava ve Yer evrelerinin gecisinde dikkat edilmesi gereken cok onemli bir nokta vardir: nightbane Aggroyu sifirlar (daha dogrusu cok azaltir). Bu da, tankinizin yer evresine gecildigi zaman tekrar aggro almasina kasmasi gerektigini gosterir. Yani dps call verilmeden dps yapmaktan ve asiri heal etmekten kacinmaniz gerekir. Nightbane yere inmeden 10 saniye ince hunterlarin tank uzerine MD atmalari ZORUNLUDUR.
Bu degisimler %50de ve %25te aynen boyle tekrarlanir.

Sabir isteyen zor bir fighttir, ozellikle gecis evrelerine cok dikkat edilmesi gerekir. Buralarda buyuk heallardan kacinilmali, tank tekrar aggro alana kadar dps beklenmelidir. Unutmayinki bu bir dps fighti degildir, zamana karsi yarismadiginizdan ve uzun bir fight oldugundan dolayi mananini iyi kontrol etmeniz gerekir. Havalanma evrelerine %5 civari HPsi kaldigi zaman Jusdge of Wisdom kullanilarak healerlarin ve casterlarin mana regen etmeleri cok akillica olur. Pratik olarak damagein buyuk kismini tank yiyecek diye dusunursek, 3 healer yeterli olur (biri mutlaka pally olmalidir). Tremor totem icin shaman (spec farketmez) cok buyuk avantaj saglar. Kalan dps istenilen sekilde ayarlanabilir, ama ranged dps her zaman cok daha iyidir. Bol sans!

abuzer
Class Lider
Class Lider

Mesaj Sayısı : 64
Yaş : 43
Class : priest
Talent : 30/31/0 hybrid
Irk : blood elf
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 08/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: KARAZHAN REHBERİ

Mesaj  Taykhanus Bir C.tesi Şub. 23, 2008 9:37 am

emeğine sağlık çok değerli bir paylaşım teşekkürler
avatar
Taykhanus
Honored
Honored

Mesaj Sayısı : 11
Yaş : 33
Class : Warlock
Talent : affli:41/7/13
Irk : Undead
Raid Puanı :
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi : 14/02/08

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz